Bu fotoğraf için yaklaşık 2 sene düşünsel anlamda bir hazırlık yaptım. Çıkış noktam i?etken (Sinestezi) oldu. Sinestezi: Duyu algılarının birbirini etkileyerek harekete geçirmesi, içiçe girerek b??leşmesi olarak kısaca tanımlanabilir. ÖRNEĞİN SESİ RENK OLARAK GÖRME YA DA RENGİ SES OLARAK DUYMA (*Nazan İpsiroğlu –RESİMDE MÜZİĞİN ETKİSİ) Sesi renk olarak nasıl görebilirim düşüncesi üzerine oluşturdum tüm çalışmalarımı Ses işin içine girdiği anda, zaman sürecinin ne denli önemli olduğu ortaya çıktı. Foto?afa an? betimlenmesi ?klinde yakla?aya, MOVEMENT sergimle degi?k bir yorum getirmi?im, 1995 senesinde a?ığ? sergiyle. Movement ’ta kullandığ? y?tem, beni Foto?af ?kerken, s?e kullan??konusunda olduk? rahatlatmışt? Sinestezi ile ilgili ?lışmalar?bu y?de geli?irdim. Bu t? bir ?lışmada birden fazla m?ik aleti kullanma yerine ba?angıç olarak tek ayg? se?ek i?mi kolayla??d? Se?i?m m?ik arac?BATER?oldu. Düş?sel anlamda foto?af?tamamlad?tan sonra, kullanacağım gere?eri edindim.
M?ik olarak da IRON BUTTERFLY'? IN-A-GADDA-DA-VIDA adl?17 dakikal? par?s?dan
2?0?lik bir b???ald? ve ?t ?te kasete kaydettim. Bu kay? Baterist arkada?taraf?dan
uzun bir m?det ?lış?d? Baterist k? arkada?iki altosunu Foto?af ?kiminde
kullanabilece?mi s?ledi. 5 er Bu ?kimde 100 ASA ?200 ASA ?400 ASA filmler kulland?. Kamera ASA ayar??s?ekli 1600 de kulland?. Push Process yapmama ra?en filmin makine i?nde d?mesinden kaynaklanan ış? sorununu halletmek i?n bu y?temi se?im. Filmleri ?ktikten sonra sonu?almak i?n normal de?rlerinde y?att?. Karanl? ortamda 100 watt’l? spotlar?yak?, su hortumlar?yoluyla altolar?
?t k?m?a s?ekli su a??. Altolar? ?erinde ufak bir y?seklik var. Bu y?seklik
sayesinde su alto ?erinde kald? Altolar? kenar?dan su s?mamas?i?n salmastra
kulland?. Kasete kaydetti?miz par?y?tape’e Foto?aflar?tersten elimle film sarma kolunu ?virerek ve saniyede 3,5
karelik bir motor h??da ?ktim. Sa??l?g?ler ve dost sevgiler, Ş. Uğur Okçu |
Copyright © 1998 Ş.Ugur Okçu Ankara/Türkiye